על פי סקר שנערך מוקדם יותר השנה, 76% מהנשאלים ציינו שקידום אורגני בגוגל הוא הדבר הכי חשוב עבורם מבחינת שיווק העסק באינטרנט. הקושי הוא, שיצירת תוכן המושך תנועה אורגנית היא האתגר העיקרי עבור 52% מהמשווקים שנבדקו. כאשר אתם שוקלים לגשת ליצירת תוכן מתוך מחשבה על כתיבת SEO, אתם יוצרים תוכן ממוקד ויכולים:
לקבע בסיס חזק של SEO – תוכלו להשיג תוצאות ארוכות טווח כאשר התנועה מגיעה לאתר מדי חודש מבלי להשקיע הרבה בפרומו של התוכן.
ליצור תוכן בעל ערך – תענו על שאלות שהקהל שלכם שואלים.
למשוך קהלים חדשים – אנשים שמצאו את התשובה לשאלה שלהם במאמר שלכם יכולים להפוך לקהל נאמן ואפילו לשגרירים של המותג.
מאמר זה יוביל אתכם במספר צעדים לשיפור כתיבת SEO שלך ולהביא ערך רב יותר לקהל שלכם.
קידום אתרים אורגני: הגדרה
קידום אתרים אורגני פירושו להתמקד במתן מידע רב ערך למשתמשים המחפשים לקבל תשובה בגוגל לגביי המוצר, העסק או השירות שלכם במטרה להעלות את המודעות למותג. בנוסף, צריך גם לעשות אופטימיזציה לאתר (כגון – לכוון את התוכן על מילות מפתח המסייעות למנועי החיפוש להבין את התוכן שלכם ואל מי אתם רוצים שייכנס לאתר)
איך קידום אורגני בגוגל עובד ? (בגדול)
על ידי תוכן המותאם היטב למה שקהל היעד שלכם מחפשים, מנועי חיפוש יכולים להציג את התוכן באתר שלכם בשאילתות רלוונטיות בתוצאות המובילות. על ידי בניית אסטרטגיית SEO, אתם לחלוטין יכולים להגדיל את התנועה לאתר ולהגדיל את מספר המבקרים החודשי בו. לאורך זמן, התהליך הוא זול יותר, עקבי יותר ולרוב גם יעיל יותר מפרסום בתשלום.
שלבים ראשונים לקידום אורגני – מחקר מילים
כשאתם חושבים על קידום אתרים, זה מפתה לקחת כמה שיותר מילות מפתח ולבצע אופטימיזציה של הטקסט לכולן. עם זאת, זה עלול להוביל לתוכן מפותל ולא מאורגן.
אז הצעה שלנו היא שתבחרו מילת מפתח ראשית אחת ואז תחפרו עמוק יותר. מילת המפתח העיקרית שלכם צריכה להיות המוקד העיקרי לתוכן כולו. לדוגמא – בחרנו 'פסטיבל מוסיקה' כמילת מפתח כדי להתחיל במחקר והשתמשנו Keyword Magic Tool של סמראש בכדי למצוא את מילות המפתח הקשורות ונתונים בעלי ערך אחרים.
אנשים בארה"ב מחפשים את מילת המפתח לדוגמה שהזכרנו יותר מ- 22,000 פעמים בחודש. מילות מפתח בעלות נפח גבוה הן פופולריות, אך הן גם מאתגרות להתחיל לדירוג לטווח הקצר. יותר מ – 50% מהתנועה מגיעה ישירות מ- Google ומנועי חיפוש אחרים. בגלל זה, כדאי ככל הניתן להבטיח שכל תוכן שאתם יוצרים לאתר יהיה גלוי ומדורג גבוה בתוצאות החיפוש.
אתם יכולים גם למלא תפקיד מכריע באופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO) בכך שתעזרו לאנשים למצוא, לקרוא ולשתף את עבודתכם.
מאמרי SEO – איך עושים
1. צרו כותרות ידידותיות לבני אדם ומנועי חיפוש
תוסיפו מילת מפתח אחת או שתיים הקשורות לנושא שאתם ממקדים בו את המאמר, ומקמו אותן בתוך 65 התווים הראשונים של הטקסט. בנוסף, שמרו על הכותרת קצרה. שקלו להעביר ביטוי מהכותרות למשפט הראשון או השני של התקציר.
2. אופטימיזציה לתקציר (Meta Description)
הוסיפו מילות מפתח רלוונטיות בשני המשפטים הראשונים של התקציר.
רק שני המשפטים הראשונים מוצגים בדרך כלל בתוצאות מנועי החיפוש
זכרו – מטרת התקציר היא להביע את נקודות החשובות של התוכן בצורה הברורה והתמציתית ביותר
3. השתמשו במילות מפתח קשורות לכל אורכו של המאמר
מצאו מילות מפתח ספציפיות במתכנן מילות המפתח של Google זכרו שמילות מפתח חשובות מאוד עבור SEO. כאשר תגלו אותן, השתמשו במילות מפתח התואמות את התחום שלכם. אם אינכם בטוחים אילו, בדקו את המילים בהן משתמשים עיתונים גדולים המסקרים את התחום שלכם.
חשוב
היזהרו מאוד מרפיטטיביות. זאת אומרת חזרה אובססיבית על אותו ביטוי מפתח. גוגל ומנועי חיפוש אחרים שמים דגש מאוד גדול כיום על חווית מבקרים. ואם משתמשים עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם ועוד פעם באותה מילה או משפט – זה יכול לגרום כאב ראש למבקרים.
מה שיכול להתבטא בדירוג נמוך או באי כניסה לאינדקס.
4. היו עקביים
התייחסו לשמות המחברים וראשי התיבות (אם יש) באופן עקבי לאורך כל המאמר.זכרו להיות עקביים עם כל הפרסומים המקוונים הקודמים
5. בנו קישורים
פרסום קישור למאמר שלכם ברשתות החברתיות, פורומים ובאתרים רלוונטים אחרים.
ככל שיש יותר לינקים מאתרים סמכותיים המקושרים למאמר שלכם, ככה מנועי חיפוש כמו גוגל יעריכו ויבליטו את התוכן.
למה?
כי ככל שיותר אנשים בעלי סמכות בשוק של העסק מקשרים לתוכן אצלכם באתר זה אומר שהם מצאו אותו כרלוונטי ועדכני. מה שירמז לגוגל שאולי כדאי לקדם אותו יותר במנוע החיפוש