קידום אורגני - מטרה | תוכן עניינים
בענף השיווק הדיגיטלי המשתנה של ימינו, יש המון אסטרטגיות שיווק שונות. שניים מסוגי השיווק הגדולים ביותר הם קידום אורגני ו – פרסום בתשלום. לשתי האסטרטגיות הללו יתרונות, אבל זה באמת מסתכם ביעדי השיווק ארוכי הטווח שלכם ובכמה זמן וכסף אתם רוצים להשקיע. בגלל זה היה חשוב לנו לכתוב מאמר שנקרא קידום אורגני – מטרה.
קידום אורגני בגוגל או פרסום ממומן ?
שיווק בתשלום (PPC) הוא כאשר משלמים על מודעות שיופיעו בפני המשתמשים. גישה זו עובדת בצורה הטובה ביותר אם יש לכם את הכסף הנוסף להוציא ואתם זקוקים לתוצאות מהירות לטווח הקצר.
לעומת זאת, קידום אורגני הוא כאשר גורמים ללקוחות לבקר באתר בגלל התוכן בדף ולא בגלל שהם ראו פרסומת כזאת או אחרת. גישה זאת בדרך כלל מניבה תוצאות ארוכות טווח שיעזרו לכם לשמר ולהגדיל את קהל המבקרים באתר ללא תשלום כספי נוסף. שיווק אורגני מצליח מכיוון שהוא פועל על לענות על שאלות שקהל היעד שלכם מחפש בגוגל בנוגע לשירות או המוצר.
שיווק ברשתות החברתיות אורגני או ממומן ?
לאחרונה, ראינו עלייה בשיווק ברשתות החברתיות בתשלום, אך עדיין ישנם יתרונות רבים של שיווק אורגני בסושיאל. קידום אורגני מאפשר לחברה לבנות אמינות מכיוון שהיא לא משלמת בכדי להיחשף לעיני קהל היעד שלה.
לדוגמה, אתם יכולים להשתמש בפונקציה Insights של Facebook בכדי לראות כמה אנשים קיימו אינטראקציה עם התוכן והדף שלכם במשך טווח זמן ספציפי. מדידת מעורבות העוקבים עם התוכן השיווקי האורגני יכול לתת לכם תחושה טובה עד כמה המותג מצליח עם העוקבים. זאת כי המותג עצמו מניע אנשים לצפות בפוסטים, ולאהוב את הדף, לא בגלל ששילמת לפייסבוק בשביל זה.
קידום אורגני - מטרה
אם תמשיכו ליצור תוכן ולשווק אותו בכל פלטפורמת העסק שקיימות, לאורך זמן אתם תרוויחו עוקבים ולקוחות שסומכים על החברה שלכם. שיווק אורגני, הוא חסכוני מכיוון שאינכם משלמים על מנת שהחומרים השיווקיים שלכם ייחשפו בפלטפורמות.
במקום זאת, תשקיעו את המשאבים שלכם בתוכן נהדר שימשוך באופן טבעי צפיות. זה יביא אתכם לרמה מעל המתחרים שלכם ויאפשר לחברה שלכם לחסוך כסף. כל אחד ממבקרי האתר שלך הגיע לשם באופן שונה. אולי המליצו עליכם מפה לאוזן שאי אפשר לעקוב אחריו, או אולי הם לחצו על פרסומת במנוע החיפוש.
עסקים יכולים לעקוב אחר התנהגות המבקרים באתר שלהם באמצעות Google Analytics. גוגל מנתחת כל הזמן את התנהגות המשתמשים, למשל מתי הם מחפשים מילות מפתח או ביטויים ספציפיים וכמה זמן הם נשארים באתר שלך. על ידי מעקב אחר תעבורת חיפוש האורגנית ואופן התנהגותם של המבקרים באתרכם, תוכלו למקסם את נראות העסק שלכם בדפי תוצאות מנועי החיפוש.
לידיעתכם
הפרסומת המובילה בגוגל זוכה רק לשני אחוזים מהקליקים, בעוד שהמקום האורגני העליון מקבל כמעט פי 20 מזה. הסיבה לכך היא שהצרכנים יכולים לדעת שזאת מודעה בתשלום הגורמת להם לסמוך עליה פחות. במקום, אנשים יותר סומכים על התשובות שגוגל מספקת להם.
עם זאת, דירוג אורגני בגוגל אינו תמיד משימה קלה. זה יכול לקחת חודשים עד שתרוויח את המקום האורגני המוביל בגוגל, למרות שמודעות בתשלום יניבו תוצאות מהירות יותר, שיווק אורגני בחיפוש יועיל יותר לחברה שלכם בטווח הארוך.