פרסום בטיקטוק
פלטפורמת טיקטוק, שנוסדה ב-2018, נמצאת גם היום בתאוצה, במיוחד בכל הנוגע לשוק הישראלי המונה כ 2.5 מיליון משתמשים מעל גיל 18. ולא נראה שזה הולך להאט בקרוב. לכן היה לנו חשוב לדבר אתכם על 4 טיפים שיעזרו לכם לעשות פרסום בטיקטוק.
לפרסם בטיקטוק - מדוע כדאי?
ניתן להעלות סרטונים בטיקטוק שאורכן נע בין 15 שניות לשלוש דקות. אלה משותפים לאחר מכן עם העוקבים. במקרה הטוב, הם אפילו יופצו יותר וכך תהיה להם הזדמנות להפוך לויראלים .
חלק יותר מדי גדול מהסרטונים נע בין מצחיקים למביכים. עם זאת, ולדעתנו בעיקר בגלל זאת, טיקטוק היא אחלה פלטפורמה לשיווק,בדיוק בגלל הסיבה הזאת. כי היא יכולה להראות פן אחר בכם, ובעסק שלכם. כזה שהוא אולי יותר אישי ופחות פורמלי. בנוסף, ניתן להוסיף לסרטונים פילטרים ואפקטים מיוחדים בצורה כזו שהם יכולים להיות ממש מעניינים עבור המשתמשים בפלטפורמה.
טיקטוק - כבר לא "רק" לדור ה - Z
בניגוד למה שהרבה חושבים, טיקטוק היום היא לא רק לילדים. נמצאים ב-TikTok. יותר ויותר מבוגרים נהנים גם הם מאוד מהסרטונים, כך שניתן להגיע לקבוצות גיל מבוגרות. מניסיון אישי, למרות שאיני נמצא בטיקטוק (אני בן 36) יש לי לא מעט חברים מקבוצת גילי שכן. ודבר זה גם נראה בסטטיסטקה. לדוגמה בארה"ב לטיקטוק יש כ 80 מיליון משתמשים פעילים בחודש ש 26% מתוכם הם בגילאים בין 25 ל – 44.
הבינו את מטרת הפרסום בטיקטוק
לפני שתתחילו לעשות פרסום ממומן בטיקטוק, יש להבהיר אילו יעדים אתפ רוצים להשיג באמצעות פרסום עסק שלכם. הבהירו מראש אילו מטרות חשובות לכם כחברה. ואז תוכלו להחליט בין:
קמפיין טווח הגעה (Reach)
אפשרות זו יכולה להיות רלוונטית במיוחד עבור "מצטרפים חדשים" לטיקטוק. במקרה זה, הפלטפורמה תציג את המודעה שלכם לכמה שיותר אנשים ותשאף להוציא את המחיר הזול ביותר.
קמפיין תנועה לאתר (Traffic)
אם אתם רוצים לפרסם את האתר שלכם לאנשים בטיקטוק, מטרת הפרסום הזאת היא בדיוק מה שאתם צריכים.
התקנות אפליקציה App Installs
אם פתחתם אפליקציה, ואתם רוצים לעודד משמתמשים בטיקטוק להוריד אותה לטלפון שלהם . עם זאת, זה דורש מעקב על ידי TikTok SDK או תוכנות מעקב צד שלישי.
צפיות בווידאו (Video Views)
על ידי בחירה באפשרות פרסום זו, תקבלו כמה שיותר צפיות בסרטונים באורך של 2 או 6 שניות.
המרות (Conversions)
זה מעודד מבקרים לבצע פעולה באתר שלכם, כגון לרכוש מוצר או להוריד אפליקציה. עם מטרת פרסום זו, פיקסל המעקב של TikTok צריך להיות מוטמע גם באתר ואם יש, גם אפליקציה שלכם.
מה הופך קמפיין פרסום בטיקטוק למנצח?
בעת הפעלת קמפיינים יצירתיים בטיקטוק, חשוב לשים את עצמכם תמיד בנעלי קהל היעד שלכם, ונסו להכוון אליהם ככל האפשר. לדוגמה, תשאלו את עצמכם בנוגע ל:
תוכן
אם יש דבר אחד שאתם רוצים שקהל היעד שלכם יזכור מהמודעה, מה הוא יהיה? (המסר) ואיך המוצר\שירות שלכם מועיל להם?
רגש | אופי
כשאתם מפרסמים בכל מקום אגב, לא רק בטיקטוק, אתם לא רק מפרסמים את המוצר או השירות שלכם, אתם גם מפרסמים באיזה שהוא אופן, אתכם. מהצד השני, מי שצופה בפרסומות רוצה לדעת את מה וממי הוא קונה? אפילו אם תחליטו שדמות מצוירת היא זאת שתפרסם אתכם, ראו לדוגמה "התינוק של במבה".
לכן היום (ובייחוד בטיקטוק) כשתפרסמו את המודעות שלכם, אתם תצטרכו גם להראות לקהל היעד שלכם מי אתם? במינימום, להראות קצת אופי או רגש.
איך פונים אל קהל היעד?
פנו אל קהל היעד שלכם תמיד בגוף ראשון. זכרו שלרוב, אנשים יראו את הפרסומות שלכם בטיקטוק דרך הטלפון וב 99 אחוז מהפעמים הם יצפו לבד. לכן דברו אליהם\ן. לא סתם שמתי את הסימן \. לדוגמה, אם אתם מוכרים מוצרים כמו "אולוויז", אין שום סיבה שתדברו ב "אתה" או "אתם".
בחירת קטגוריה מתאימה והאשטאגים
כאשר עושים פרסום ממומן בטיקטוק חשוב עבור גם לבחור קטגוריה מתאימה למוצר או שירות שלכם, ועד 20 # . בנוסף למיקוד לקהל, זה עוזר לאלגוריתם לחשוף בצורה מדויקת יותר את קמפיין הפרסום שלכם לאנשים הנכונים.
על מנת למצוא מילות מפתח (האשטאגים) מתאימות, יש צורך במעט עבודת מחקר. בין היתר תוכלו להתמצא באילו תכנים צורכת בעיקר קבוצת היעד שלכם ומה היא אוהבת. לדוגמא, "אתגרי האשטאג" (Hashtag Challenge) הם גם סימן טוב למה יכולים להיות תחומי העניין של קהל היעד שלכם.