פרסום ממומן בטיקטוק – איך עושים? 

פרסום בטיקטוק

פרסום ממומן בטיקטוק זאת הזדמנות מצוינת עבור מותגים. מספר המשתמשים הפעילים בפלטפורמה כבר עולים על טוויטר וסנאפצ'ט והוא פחות רווי בפרסומות מאשר רשתות חברתיות אחרות.

בתחילת 2019, TikTok הוציאה גרסת בטא  למערכת הפרסום הממומן שלה. מאז, מותגים גדולים כמו נייקי ואפל מיוזיק השתמשו במערכת הפרסומות החדשה של טיקטוק כדי לקדם את המוצרים שלהם באמצעות מודעות ייחודיות ומשעשעות.

פרסום ב-TikTok מציע פורמטים ואפשרויות מיקוד ייחודיות, שכאשר נעשה בהם שימוש יעיל, יעזרו לכם לקבל גישה לאחת מקבוצות המשתמשים הרווחיות והקשות ביותר "להשגה" – דור ה –  Z. לכן חשוב לציין, שבניגוד לפייסבוק או אינסטגרם, כרגע פרסום ב-TikTok אינו מתאים לכל עסק.

פרסום ממומן בטיקטוק - סוגי מודעות

להלן כל סוגי המודעות שתוכלו לפרסם ב TikTok. חשוב לדעת – לא כל סוגי המודעות זמינים בכל האזורים. 

מודעות בפיד

אלו הן מודעות בשירות עצמי שתוכלו ליצור בעצמכם דרך TikTok Ad Manager.

מודעות תמונה

פועלים רק באפליקציות ה-News Feed של טיקטוק כמו –  Buzz Video, TopBuzz ו-Babe. פרסומות אלו כוללות תמונה, שם העסק והטקסט של מודעה.

מודעות וידאו

מודעות וידאו זמינות עבור טיקטוק עצמה או עבור משפחת האפליקציות החדשות של TikTok. הן פועלות כסרטונים של בין 5-60 שניות בפיד For You של המשתמש. כל מודעה כוללת סרטון, תמונת מודעה, שם המותג,  והטקסט של המודעה.

מודעות Spark

מודעות Spark מאפשרות למותג שלכם להגביר תוכן אורגני מהחשבון שלכם או ממשתמשים אחרים. מחקר של TikTok הראה שלמודעות Spark יש שיעור מעורבות גבוה ב-142% בהשוואה למודעות רגילות ב-Feed.

מודעות קרוסלה

כרגע מודעות קרוסלה פועלות רק באפליקציות הניוז פיד של TikTok, טופבאז ו- באזוידאו. אלה כוללים עד 10 תמונות עם כותרות ייחודיות לכל אחת.

איך עושים פרסום ממומן בטיקטוק?

שלב 1: צרו חשבון ב TikTok Business Manager

ראשית, צרו חשבון מודעות לעסק בטיקטוק. אגב שימו לב שגם אם כבר יש לכם חשבון משתמש אישי, תצטרכו ליצור אחד חדש בשביל העסק. בעת ההרשמה, תצטרכו לספק מידע בסיסי עליכם ועל העסק שלכם. לאחר שתשלימו את שלב ההירשמות, וחשבונכם יאושר, תהיו מוכנים להתחיל להשתמש בפלטפורמת השירות העצמי.

שלב 2 התקינו את ה-TikTok Pixel

בשלב זה תצטרכו להטמיע את ה-TikTok Pixel (שורת קוד) באתר שלכם. הטיקטוק פיקסל אוסף מידע על מה קורה באתר, ז"א: 

  • איך משתמשים הגיעו לאתר, 
  • באיזה מכשיר הם משתמשים?
  • והיכן הם נמצאים?

שלב 3: צרו את הקמפיין הראשון שלכם בטיקטוק

ברגע שכל ה " טפסיאדה" שלעיל מולאה ואושרה –  הכיף יכול להתחיל. צרו את הקמפיין פרסום שלכם בטיקטוק, תנו לו שם, ובחרו מבין האפשרויות שיוצגו לכם. מטרות הקמפיינים הקיימות הן – 

  • מודעות למותג (Awareness), 
  • לשקול הצעה (Consideration) 
  • המרות (Conversions)

מודעות למותג Awareness

קמפיין מודעות בטיקטוק זה נותן בוסט של חשיפה של העסק שלכם למספר מקסימלי של אנשים בפלטפורמה. 

קמפיין Consideration

  • תנועה לאתר – מפנה אנשים בפלטפורמה לכתובת אתר ספציפית.
  • התקנות אפליקציה –  מעודד אנשים להוריד אפליקציה.
  • צפיות בווידאו –  מגדיל את ההפעלות של מודעות וידאו (בגרסת ביטא).
  • יצירת לידים –  משתמש בטופס עם מילוי אוטומטי כדי לצבור לידים חמים.

קמפיין המרות ב Tik Tok

  • המרות – מניע לפעולות ספציפיות באתר שלכם, כמו רכישה.
  • מכירות מהקטלוג –  מודעות דינמיות המבוססות על קטלוג המוצרים שלכם
שלב 4 - צרו סדרות מודעות

צרו סדרות מודעות שונות כדי להגדיר קהלים, תקציב קמפיין פרסום ומיקומים שתרצו שהמודעות שלכם ייראו בהם.

בחרו את סוג הקמפיין או היעד

לדוגמא "התקנת אפליקציה" או "אתר". 

בחרו את מיקום המודעה

בחירת מיקום המודעה שלכם תקבע היכן המודעות שלכם יופיעו ב-TikTok ובפלטפורמות השותפות שלה. אם רק התחלתם עם פרסום ממומן בטיקטוק, תוכלו לבחור "מיקום אוטומטי" כדי ש-TikTok יחשפו את המודעות שלכם לפי מה הם חשובים שימקסם לכם את החשיפה למודעה. בנוסף לזאת, תוכלו כמובן גם לעשות זאת ידנית, ולהגדיר במדויק היכן תרצו שהמודעה שלכם תופיע.

הגדירו קהלי יעד

בחרו מי הם הקהל האידיאלי עבור הפרסום הממומן שאתם עושים על ידי בחירת : 

  • המיקום (מהיכן האנשים שתרצו שיראו את המודעה)  
  • מה גילם? (לדוגמא – מ 18 – 25)  
  • באיזה שפה מדברים?
  • מה תחומי עניין שלהם? (לדוגמא – אוהדי ליברפול
  • ואנשים שיצרו בעבר אינטרקציה כלשהי עם הפרסומות שלכם.
תזמון המודעות

בחרו בין Standard או Accelerated 

תזמון סטנדרטי

מבטיח שהמודעה שלכם תופיע בשעות בהם יש יותר אנשים בפלטפורמה לאורך כל תקופת הקמפיין פרסום בטיקטוק, כאשר תקציב הקמפיין מפוזר באופן עקבי עד סופו. 

תזמון מואץ

תזמון מואץ פירושו שתקציב של הפרסום הממומן לעסק בטיקטוק מוקדש להשגת מירב העיניים על המודעה שלכם במהירות האפשרית.

פרסום ממומן בטיקטוק - איך עושים? 
שלב 5 צרו מודעה חדשה

לאחר שהגדרתם את סדרת המודעות שלכם, תוכלו ליצור את המודעה הראשונה. TikTok נותנים לכם את האפשרות להעלות קובץ סרטון או תמונה כקריאייטיב למודעה. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, הקפידו לעקוב אחר מה הדרישות מבחינת זמן הסרטון, משקל ועוד. זה יבטיח שהמודעה שלכם תיראה נהדר ב-TikTok.

כשיש לכם מודעה שפוגעת בול לטעמכם, תהיה לכם אפשרות לראות אותה בתצוגה מקדימה ולקבל מושג כיצד היא תראה למשתמשי TikTok. בשלב זה, תוכלו לברר אם המודעה זקוקה לשינויים מסוימים לפני שתשלחו אותה לבדיקה. לאחר מכן, הזינו את הטקסט של המודעה שלכם (12-100 תווים) כדי להעביר את המסר שלכם בצורה יעילה עוד יותר. טקסט זה יופיע מעל המודעה בטיקטוק.

לאחר מכן, תהיה לכם אפשרות לבחור בין הנעות לפעולה שונות בהתאם ליעדים שהגדרתם בהתחלה כגון: 

  • "הירשם", 
  • "הורד עכשיו", 
  • "צור קשר", 
  • "הזמן עכשיו", 
  • "קנה עכשיו"
  •  "למידע נוסף". 

לאחר מכן לחצו על "שלח" כדי לסיים ולפרסם את המודעה

שלב 6: עקבו אחר ביצועי המודעה שלכם

העבודה לא נגמרה כאן. לאחר פרסום ואישור המודעה שלכם, עליכם גם למדוד את הביצועים שלה. וזאת בשביל להבין האם קמפיין הפרסום בטיקטוק השתלם לכם.  TikTok מספקת נתונים שיכולים להראות לכם את ביצועי המודעה שלכם מבחינת הופעות, קליקים, המרות ועוד.

דילוג לתוכן