כאשר אנחנו מדברים על "קידום אתרים במנועי חיפוש", אנחנו מתיחסים למרחב המקוון שבו אתרים מתמודדים זה מול זה על מקום בפסגה – הדף הראשון של תוצאות החיפוש במנועי החיפוש כמו גוגל.
בעידן שבו כמעט כל המידע מוצג ברשת, קידום אתרים הופך להיות נושא חיוני עבור פעילות עסקית כלשהי שרוצה להשיג חשיפה רחבה לקהל יעד מסוים. מדובר בעבודה ממושכת, שמטרתה לשפר את מעמדו של האתר בתוצאות החיפוש האורגניות, כלומר ללא שימוש בפרסום ממומן.
את תהליך זה אפשר לבצע בשלושה שלבים: ניתוח, אפיון וביצוע.
ניתוח – בשלב הזה נשאל שאלות מרכזיות כמו, מי קהל היעד של האתר? איזה מילות מפתח הן קריטיות לעסק? מה הן הדפים הראשיים שאנחנו רוצים לקדם? מיהן האתרים המתחרים?
אפיון – לאחר שהבנו את האתר והסביבה שלו, מתחילים לבנות אסטרטגיה. איזה שינויים יש לעשות באתר בכדי לשפר את קידום האתרים וכדומה.
ביצוע – ממשנים את האפיון, בין אם זה כתיבה של תוכן, שינויים טכניים וכד'.
זו תהליך ממושך שניתן לראות את התוצאות שלו במשך זמן רב. בעבודה חכמה וסבלנית, ניתן להשיג תוצאות מרשימות, ולהביא את אתר האינטרנט שלך לחזית ברשת.