קידום אתרים בקריות
אם הנכם בעלי עסקים בצפון הארץ, ואתם רוצים לעשות קידום אתרים בקריות לאתר העסק שלכם בגוגל, כדאי מאוד גם שתחשבו על אסטרטגייה ל – SEO מקומי.
למה?
מכיוון שאנשים מחפשים מוצרים ושירותים בגוגל כל הזמן. אז זה חשוב שהם יוכלו למצוא את האתר והעסק שלכם אם הם קרובים אליכם גיאוגרפית. אגב, קידום אורגני בחיפה ובקריות לא מתאים רק עבור בתי מסחר או חנויות . גם עבור תיאטראות או מקומות בילוי ותרבות אחרים. (לדוגמא, את הביטוי הצגות ילדים בחיפה מחפשים כ 140 פעמים בחודש בגוגל) .
ומי הם בדיוק לדעתכם האנשים שמחפשים את זה?
אני מניח שחלק לא קטן מהם אלה אנשים שחיים או שהגיעו לביקור בחיפה והם מחפשים לראות הצגת ילדים. בכל מקרה אלה אנשים שנמצאים בקרבת מקום ומחפשים אירוע תרבות.
אז בשביל לסכם את ההקדמה. לעשות קידום אתרים מקומי חשוב מכיוון שזה עוזר לאתר העסק שלכם להיחשף לאנשים באזור הגיאוגרפי שלכם, המחפשים עכשיו את השירות או המוצר שלכם.
קידום אתרים מקומי - למה חשוב לעשות?
" 46% מכלל החיפושים שמתבצעים בגוגל הם בעלי כוונה למצוא אינפורמציה מקומית (לדוגמא – "סוגי בנייה בישראל"), בעוד ש-97% ממשתמשי מנועי החיפוש חיפשו באינטרנט כדי למצוא עסק מקומי." גו-גולף
קידום אתרים מקומי חשוב, מכיוון שזה משפיע באופן חיובי על דירוג העסק בתוצאות החיפוש בגוגל (ובעקבות כך על החשיפה והקליקים).
איך?
כי האלגוריתם של גוגל מזהה מילות חיפוש אשר לגביהם יש להניח שהמשתמש מחפש מקום, חנות, או נותן שירות באיזורו. אלה יכולים להיות כמו "שירותי ביובית" או " השתלות שיניים בחיפה".
ורק בשביל שתבינו את הכוח שיש לחיפוש מקומי. לקוח שלנו, שלו אתר חדש ( זאת אומרת שהוא גם חדש לגוגל = שלוקח זמן עד שהוא ידורג בתוצאות החיפוש) מדורג יפה יפה כבר היום בתוצאות החיפוש המקומי (חיפה והאיזור) בביטוי "שירותי ביובית" באמצעות הפרופיל מיי ביזנס שלו (פרופיל של העסק, כמו דפי זהב או Easy, רק של גוגל), העסק שלו מופיע במקומות הראשונים.
עכשיו, רק בשביל לסבר את האוזן, ה CPC (תשלום על קליק) לביטוי הזה הוא נכון לתאריך כתיבת המאמר 53 ש"ח. אני אגיד זאת שוב כי אולי לא שמעתם, 53 ש"ח לקליק אחד. הלקוח שלנו, לא משלם את זה. כי הוא מופיע אורגנית בתוצאות החיפוש. אפילו בלי האתר שלו עדיין. (מכיוון שהוא חדש)
זה הכוח שיש לחיפוש מקומי. לא רק, אבל בייחוד לאתרים חדשים .
אוקיי, אז..
קידום אתרים מקומי - איך עושים ?
כפי שראיתם בפסקה הקודמת, Google לעסק שלי הופך ליותר ויותר דומיננטי בשנים האחרונות. יותר מכך, גוגל גם משקיעה לא מעט מאמצים בשיפור וייעול החיפוש המקומי . ויש הגיון בכך.
למה?
סביר מאוד להניח שאם המטרה של גוגל זה לספק את התוצאה הכי רלוונטית למה שחיפשנו, חלק מאוד גדול מהאתרים שגוגל תראה לנו יהיו מקומיות. זאת אומרת של עסקים ואתרים מקומיים. בנוסף לכך, מכיוון שלגוגל נוח לשתף ולפרסם תוכן שהיא יכולה לאמת אותו, גוגל לעסק שלי זאת אחת הדרכים שלהם (ומבין החשובות לדעתי) לעשות זאת.
אופטימיזציה ל - Google לעסק שלי
כדי לוודא שהעסק שלכם מופיע ב – Google לעסק שלי, בטח תרצו:
1. אם לא קיים, ליצור דף אודות הכולל מספר טלפון, כתובת ופרטים בסיסיים (עצה – כמובן שכל אדם ועסק יחליטו כמה הם רוצים לחשוף את עצמם, אבל תזכרו שככל שתתנו יותר מידע עליכם, על העסק שלכם וכו, ככה התהליך יהיה יותר זריז מצד אחד ומהצד השני, גוגל יוכלו לסמוך עליכם יותר)
2. ליצור ולאמת דף ב Google My Business
3. צרו פוסטים בפרופיל
4. עודדו את הלקוחות שלכם לשתף ביקורות באינטרנט (אהבתם את המאמר? זה עוזר לכם? יאללה מעולה, נשמח לשמוע ממכם🙂
5. השיבו באופן אותנטי לביקורות
אם גוגל תוכל לאמת את העסק שלכם, מנוע החיפוש עשוי לתגמל את העסק שלכם עם שטח פרסום כאשר מחפשים את העסק שלכם . (ראו תמונה)
שתפו את העסק ברשתות החברתיות
גוגל רואה בתוכן שמשותף במדיה החברתית חשיבות רבה. כעת, לאחר שיצרתם פרופיל יפהפה ומעודכן של Google לעסק שלי, שתפו אותו במדיות החברתית, וככה תוכלו להרוויח עוד לקוחות פוטנציאליים שייחשפו לעסק שלכם, בנוסף לכך שזה מעלה את האמינות שיש לעסק שלכם בעיני גוגל.
איך?
תחשבו על זה ככה. אם אתם עסק שלו אתר, והאתר הזה מקושר גם לפרופילים פעילים בפייסבוק ובאינסטגרם, ובנוסף, לא רק שאתם קיימים אלא גם יוצרים לשם תוכן באופן עקבי. אז גוגל במקרה זה, יכולה להבין הרבה מאוד עליכם. ולסמוך עליכם טיפה יותר.
פתחו פרופילים באינדקסים, מפות ופורטלים מקומיים
עבור עסקים בישראל, ישנם גם אינדקסים מקומיים מאוד גדולים, בו אתם יכולים לרשום את העסק וגם לקבל עוד חשיפה מלקוחות פוטנציאליים באיזור שלכם. ( לדוגמא כמו Easy או דפי זהב)
אבל בבקשה שימו לב, מכיוון שהאתרים הללו גדולים ומוכרים, ככה גם גוגל מכיר אותם יותר מהאתר שלכם. מה שאומר, שאם אתם אתר חדש, שימו לב שאתם רושמים את פרטי העסק שלכם שמה רק לאחר שהאתר שלכם + פרופיל גוגל מיי ביזנס שלכם פעילים. זאת כי, אני מניח שלא תרצו שהרישום שלכם באיזי או בכל מקום אחר יופיע מעל האתר שלכם, כאשר מחפשים את שם העסק. ומצבים כאלה קורים כל הזמן.
דגשים ליצירת רישום לעסק באינדקסים –
א. הימנעו מאי התאמות בפרטי העסק (תיאור השירות, דף אודות וכו')
ב. כתבו ללא שגיאות כתיב, קיצורים וסלנג.
ג. רשמו מספר טלפון תקין ופעיל
ד. רשמו כתובת מדוייקת.
אם Google לא יכולה לקבוע איזה מידע על העסק שלכם נכון, ייתכן שהיא תבחר לא להציג את העסק שלכם בכלל בתוצאות החיפוש עד שהיא תוכל לאמת את כל הפרטים.
בצע בדיקת SEO מקומי
ברגע שיש את היסודות, זה עשוי להיות מפתה לשים את הרגל על הברקס, ולחכות למשיח. עם זאת, קידום אתרים אורגני הוא תהליך מתמשך ואינטואיטיבי. במקום לעצור שם או פשוט לבצע שינויים ולראות מה נדבק, זה יעזור לכם לבצע ביקורת מקיפה כדי לראות איך בדיוק האתר שלכם עומד ביעדים, ובעקבות כך, על מה צריכים לעבוד כדי להשיג אותן.
בדיקת SEO בחיפה ובקריות עשויה לכלול את הדברים הבאים:
בדיקה ב Google Search Console
האם האתר שלכם ניתן לסריקה? האם יש בו שגיאות שיפריעו לאינדוקס? ואם הכל בסדר, באילו ביטויים הוא מופיע? האם אתם רואים שם גם ביטויי מפתח עם כוונה מקומית? (לדוגמא – קידום אתרים בצפון)
אופטימיזציה On Page
האם האתר שלכם מכיל את כל מרכיבי ה – SEO בעמוד שעוזרים לדירוג? (תיאורים, כותרות, סכימות, לינקים וכו' ראו עוד על כך בפסקה האחרונה)
מחקר מתחרים
איך האתר שלכם מדורג ביחס לזה של המתחרים הישירים? האם יש פערים שאתם צריכים לסגור? איך אתם ביחס אליהם מבחינת התוכן או העיצוב ?
התאמה לחיפוש של כתובת URL, תגי כותרת, כותרות, מטא תיאור
בכל פעם שאתם מפרסמים תוכן באתר, עליכם לבצע אופטימיזציה (ייעול והתאמה) של התוכן למנועי החיפוש על ידי שימוש במילות מפתח רלוונטיות בעלות נפח גבוה בכותרת, מטא-תיאור וכמובן בטקסט שעל הדף עצמו. (ראו תמונה כותרת + מטא תיאור – הטקסט שמתחת לכותרת)