קידום אתרים לעסקים
איך אפשר להתחרות מול מותגים גדולים, כאשר לקוחות מחפשים את השירות שלי במנוע החיפוש? שאלה מעולה 🙂 בדיוק בגלל זה היה לנו חשוב להעביר לכם מספר דרכים בה תוכלו לא רק להתחרות, אלא גם לנצח בקידום האורגני של האתר שלכם
קידום בגוגל ללא אתר? יוטיוב
בכוונה התחלנו מהגדול לקטן.
האם ידעתם שיש דרך לקדם את עצמכם, העסק או השירות שלכם ללא צורך באתר? כן, אני מתכוון לקידום אורגני, רק לא באמצעות האתר. היום גוגל מדרגים גם סרטונים מיוטיוב. ובלא מעט שאילתות (מונחי חיפוש, מה אתם רושמים בשורת החיפוש בגוגל) אם יורשה לי להוסיף…
לדוגמא, כאשר מחפשים "גילוף בעץ" תמצאו סרטון של Yael Erlich שמופיע במשבצת הסרטונים בגוגל.
בו, היא מתחילה להסביר איך לגלף בעץ.
איך קידום ביוטיוב עוזר לאתר?
מקצועה של יעל ארליך זה אמנית, והיא המקימה והמנהלת של בית 9. שבנוסף להצגות ילדים בחיפה גם מעבירה קורס גילוף בעץ. מה שגורם לכך שהסרטון שיצרה נחשף באופן אורגני לחלוטין לאנשים ש – כבר מתעניינים במה שהיא עושה. כי הם חיפשו בגוגל "גילוף בעץ". ואלו גם יכולים להיות אלה שיתעניינו להגיע לקורס שהיא מעבירה .
וזה ללא תשלום כספי על הקליק (לחיצה CPC).
בנוסף, יש עוד דבר.
זוכרים את האינטרנט של סוף שנות ה 90, תחילת 2000?
לא היה בו הרבה אז.
גם מבחינת כמות התוכן. אבל גם מהצד של כמה סוגי תוכן המערכות יכלו להציג (וידאן, תמונות, קול) לשרתים אז לא היה את הכח שיש היום. מה שגרם לכך שדפי אתר בשנים הללו הכילו לרוב רק טקסט ולינקים.
בגלל זה, גם הייתה פריחה בכמות הבלוגים שקמו באותן שנים. רק שתבינו, ב 1999 היו 23 בלוגים באינטרנט. עד אמצע 2006 היו כבר 50 מיליון.
היום,
הבלוגים קצת נרגעו. (למרות שלדעתי זה יחזור בדמות חיפוש קולי, אבל זה כבר אולי למאמר אחר)
מה שפופלארי בשנים האחרונות יותר, זה הויזואל. זה התחיל עם יוטיוב ב 2005 ורשתות חברתיות כמו אינסטגרם וטיקטוק שכולן קודם כל ויזואל אחר כך (הרבה אחר כך) טקסט.בנוסף, נכנסו ב 3 שנים האחרונות, גם לתקופת הסאונד (כמו פודאקסטים שגם אותם גוגל סורקים ומדרגים)
כפי ששמתם לב, יוטיוב הוא מקור שלא מעריכים מספיק בארץ עדיין.שכפועל יוצא הוא גם קידום בגוגל. מה שהופך את זה למאוד נוח לקדם בגוגל עם ובלי אתר .
אז אם אתם עסק קטן עדיין ואתם מחפשים דרך להוציא את האתר שלכם החוצה, בלי לשבור קופות חסכון בדרך.זאת יכול להיות התחלה מדהימה.
תקנו את SEO באתר
בהנחה ויש לכם כבר אתר. הוא עשוי להיראות בסדר מבחוץ, עם גרפיקה, צבעים וגופנים נהדרים. אבל אם יש בעיות טכניות "מתחת למכסה המנוע", יכול להיות שזה ישפיע גם על הדירוג של האתר שלכם.
מה הן הבעיות הנפוצות ב SEO ?
תוכן משוכפל או מניפולטיבי
תוכן משוכפל מתייחס לדפי אתר או ש:
- דומים אחד לשני – לדוגמה 500 דפי אתר שונים שיש בהם את אותו התוכן. כמו דפי מוצר עם אותו תיאור מוצר, כותרת, תגי מטא וכו' .
- מועתקים מאתר אחר (גניבה ספרותית)
- תוכן מניפולטיבי הוא כזה שנועד לעבוד על מנועי חיפוש ו\או אנשים
מהירות אתר
גוגל נותנים חשיבות מאוד גדולה היום גם לחווית המבקרים באתר. איך האלמנטים בדף נראים? האם הדף עולה מהר או שלוקח לו זמן? הסיבה לכך היא פשוטה – כמה זמן אתם תהיו מוכנים לחכות שאתר יעלה כאשר אתם מגיעים אליו מגוגל? וכאשר הוא עולה איך זה נראה לכם?
קישורים שבורים
באתר שלכם יכולים להיות גם קישורים שבורים. כאלה המובילים לדף 404. איך זה יכול לפגוע בקידום האתר? מאוד פשוט כמו שאתם עוברים מדף אחד לדף השגיאה, כך גם הקרולרים של גוגל, הגוגל בוט עוברים. ואם הם יזהו שהדף באתר שלכם מוביל להרבה לינקים שבורים כאלה, הם אולי ירצו לתת לזה חשיבות גם בדירוגו בתוצאות החיפוש.
בצעו התאמה של הדפים למנועי חיפוש (אופטימיזציה)
לעשות קידום לאתר עסק זה יותר מדחיסת מילת מפתח בעמוד.
יותר חשוב לכתוב תוכן שעוזר לאנשים להבין דברים או לפתור בעיות הקשורות למה שאתם מוכרים. דף באתר העסק שלכם צריך להיות כתוב בשפה שכל אחד יוכל להבין. ובדיוק כמו שראיתם בתחילת הפסקה הנוכחית, להכניס באלגנטיות גם מילות מפתח שיעזרו לדירוג האתר בביטויים שחשובים לכם. בנוסף מאוד יעזור לכם להכניס את מילות המפתח (H) גם ב:
- תמונות וסרטונים. (Alt)
- מטא תיאור (תיאור הדף – ראו תמונה)
- במאמר עצמו.
- בקישורים בדף. (ראו כדוגמא את הלינק בתחילת פסקה זאת)
פרופיל גוגל מיי ביזנס
לכל עסק צריך שיהיה פרופיל בגוגל מיי ביזנס. זה בחינם, קל לעדכון ויכול להשפיע רבות על קידום העסק שלכם, בדיוק כמו הסיבה הראשונה שכתבנו במאמר. (כי זה עוד מקור תוכן של העסק שלכם בגוגל, בדיוק כמו יוטיוב)
הצעד הראשון לקראת ייעול וחשיפה של רישום העסק שלך בגוגל הוא תביעת בעלות ואימות שלכם כבעלים שלו. כמה דגשים בנוגע לכך:
- קודם כל בפתיחה של הגוגל מיי ביזנס ודאו שהקטגוריה הראשית של העסק היא נכונה. כך גוגל תדע לאילו מחפשים הכי נכון להראות אותו.
- הקפידו לתת תיאור עסק מלא ככל הניתן המסביר בדיוק מה השירות שלכם, מי אתם? מאיפה? כמה זמן אתם עוסקים בו? מי להקוחות שלכם? במה אתם אתם מתמחים?
- העלו תמונות וסרטונים.