קידום אתר חנות
אז סיימתם את שלב בניית אתר החנות שלכם – מה עושים עכשיו? ברור שהלקוחות לא ינהרו לחנות שלכם על דעת עצמם, אתם צריכים לגרום להם לרצות לעשות זאת. דבר הדורש לעיתים קרובות הרבה יותר מרק להראות להם דף מוצר פשוט. אלא גם לנסות לסקרן אותם להיכנס ולשוטט באתר שלכם באמצעות אסטרטגיית קידום אתר חנות. במדריך זה, נציג לכם מספר דרכים מועילות ופרקטיות לקידום החנות המקוונת שלכם.
יצירת אסטרטגיית קידום אורגני
באמצעות כלי הקידום אורגני לאתר תוכלו למשוך את קהל היעד שלכם. שקלו את הנקודות הבאות על מנת ליצור אסטרטגיית קידום אורגני:
מי קהל היעד שלכם?
מי אלה האנשים שהמוצר או השירות שלכם מכוון אליהם? האם פיתחתם מוצר המקל על אנשים עם מוגבלות כזאת או אחרת? לאילו גילאים זה מתאים? מי זה שקונה? (לדוגמה – במשחקי ילדים משחקים ילדים, אבל מי שרוכש אותם אלו ההורים, ועוד..)
אחת הדרכים הטובות ביותר לרכוש את אמונם זה לדבר איתם על נקודות הכאב שלהם ולעזור להם איתן.
תכנים מרכזיים
אלו הם הנושאים המרכזיים שסביבם הקידום האורגני של אתר החנות שלכם יתמקד בהם. תצטרכו למצוא מהם התכנים המרכזיים והפופולארים ביותר בנישה שהחנות המקוונת שלכם מתעסקת. לכך ישנם לא מעט כלים שיעזרו לכם למצוא מהם התכנים שמחפשים הכי הרבה הקשורים למוצרים שאתם מוכרים. נדבר על אחד מהם בקצרה.
מתכנן מילות מפתח
מתכנן מילות המפתח הוא כלי של מערכת הפרסום של גוגל ( Google Ads). באמצעותה אפשר לקבל:
- נפחי חיפוש – כמה פעמים מחפשים את הביטוי בממוצע חודשי
- שינוי בשלושה חודשים האחרונים – האם חיפשו יותר או פחות?
- שינוי ביחס לשנה שעברה באותה תקופה – כמו לעיל.
- תחרות – כמה מפרסמים את האתר שלהם בביטוי הזה? מה רמת הביצועים שלהם ועוד?
- הצעת מחיר לראש הדף – כמה משלמים על כל קליק (CPC) בשביל להופיע בראש דף התוצאות.
מחקר מילות מפתח
אתם צריכים להשתמש באותן מילות המפתח שקהל היעד שלכם משתמש בהן בשביל לייעל את מאמצי הקידום האורגני של החנות המקוונת שלכם במנועי החיפוש. השתמשו בכלים כגון Ahrefs Keyword Generator כדי לקבל תובנות על מילות מפתח שקהל היעד והמתחרים שלכם משתמשים בשביל לחפש את המוצר שלכם בגוגל.
התמידו בקידום אורגני של החנות המקוונת
יש להקפיד על עקביות כאשר רוצים לקדם תכנים מהאתר אורגנית במנועי החיפוש. רוב הסיכויים שהתוצאות לא יגיעו במהלך השבועות הראשונים. אבל במהלך החודשים, כמובן בהנחה שתמשיכו ליצור, לפרסם ולקדם תכנים באופן עקבי, אתם גם תתחילו לראות עלייה בתנועה לאתר. הסוד הגדול הוא להישאר עקביים ולא לסטות מאסטרטגיית קידום אתר החנות שלכם מהר מדי. מעט מאוד אתרי חנות מגיעים עד הסוף, אבל אלה שכן מנצחים בגדול.
שתפו תוכן שנוצר על ידי משתמשים
החלק הזה לא רק נותן לכם תוכן נוסף, זה גם עוזר לכם לבנות נאמנות ומעורבות של לקוחות. זכרו – הלקוחות הם השיווק הכי טוב למותג שלכם.
עדכנו את האתר חנות שלכם לעתים קרובות
תוכן חדש ייתן לכם סיכויים טובים יותר להופיע בתוצאות החיפוש של Google, אז עדכנו מוצרים והעלו פוסטים חדשים בבלוג על בסיס קבוע. הלקוחות שלכם יעריכו גם את העדכונים השוטפים באתר. מה שאומר, שזה מגדיל את הסיכוי שהם יישארו שם יותר, ויבצעו יותר פעולות (שאחת מהן היא קנייה של מוצר) שימו לב שגוגל נותנת עדיפות מסוימת לאתרים שהיא מזהה שמייצרים לא רק תוכן אינפורמטיבי ונגיש אלא גם חדש ומעודכן.
השתמשו בתמונות מוצר באיכות גבוהה
מחקרים הראו שאם הם יגדילו את תמונות המוצרים שלהם, אתרי מסחר אלקטרוני הגדילו את המכירות שלהם. וזה לא מפתיע. אחרי הכל, שלא כמו בחנויות מסורתיות, הלקוחות רואים רק את תמונות המוצר שאתם בוחרים להציג. תמונות באיכות גבוהה מושכות בקלות יותר את העין ובכך מעלות את הערך של המוצר בעיני המבקרים באתר חנות שלכם.
הקפידו להראות תמונות של המוצרים שלכם מכמה זוויות. ואם אפשר, ספק הקשר. מוכרים תכשיטים או בגדים? השתמשו בתמונות של דוגמנית שלובשת אותן כדי לשפר את המראה והחוויה הכוללת באתר.