קידום עסק | ת. עניינים
איפה הכי כדאי לעשות קידום לעסק ? זאת שאלה שרוב בעלי העסקים הקטנים ממשיכים לשאול את עצמם מידי שנה . השאלה הזאת מאוד מסובכת מכיוון שהתשובה תלויה באופי של העסק. בדיוק לשם כך יצרנו את המדריך הזה, בכדי לעזור לכם להחליט איפה הכי כדאי לכם לקדם את העסק.
ברחבי האינטרנט קיים מגוון גדול של מקומות לפרסום עסק. בין אם זה פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, או יוטיוב. כל אחד מהאפיקים הוא מעולה לקידום – בהנחה וקלעתם בול למקום אליו אתם שייכים. במידה ולא, אתם יכולים למצוא את עצמכם משקיעים כסף רב ללא תוצאות בכלל .
כאן אנחנו נכנסים לתמונה ועוזרים לכם למצוא את האפיק הטוב ביותר שכדי לכם להתחיל לקדם בו את העסק שלכם .
קידום העסק בפייסבוק - האם כדאי ?
בראש ובראשונה יש לנו את פייסבוק .
FB זה מקום מעולה לקדם ולמתג את העסק שלכם, לייצר לידים שיגיעו באופן שוטף, ויגדילו לכם את ההכנסות.
אבל – פייסבוק לא מתאים לכולם. וגם שם, צריך לדעת איך לקדם שם את העסק שלכם. אחרת, פייסבוק תהפוך למשאבת כסף ועלולה לגמור לכם את כל התקציב בזמן קצר וללא תוצאות בכלל.
אנחנו ממליצים את שירות הקידום בפייסבוק, לעסקים שעובדים לפי מכירה טלפונית. בפייסבוק ניתן לייצר אחלה של מאגר לקוחות פוטנציאליים, על ידי קמפיין לידים מקצועי ומדוייק שיכול לספק לכם בתקציב נמוך של עד 100 שח ליום – כמות מאוד יפה של אנשים המתעניינים בעסק או במוצר שלכם.
קמפיין לידים עובד לפי סדרות מודעות רספונסטיביות הגורמות למשתמש קצה להבחין במודעה שלכם, להתעניין בשירות ומדרבנות אותו להשאיר פרטים. וכך, אתם יכולים לחזור ללקוח ולהציע לו את השירות שלכם. פייסבוק גם עובדת נהדר עם חנויות דיגיטליות. אך, בשביל זה אתם תצטרכו חנות איכותית וגישה למאחורי הקלעים של אתר העסק שלכם. זאת על מנת להטמיע בו את הפיקסל של פייסבוק ובכך לעקוב באופן מדוייק אחר ההזמנות הרכישות ההוספות לעגלה וכו. בכך, פייסבוק מאפשרת לכם כמה דברים:
הראשון, הוא כמובן מעקב אחר הצלחת הקמפיין שלכם כך שתדעו בדיוק כמה כסף שילמתם על כל רכישה בפייסבוק. הדבר השני הוא ביכולת שלכם להמשיך לחזר אחרי לקוחות שכבר התעניינו במוצר מסויים (רימרקטינג). אפשרות זאת נהיית עם הזמן ההכנסה העיקרית שלכם מפייסבוק. זאת, כי לאחר שלקוח קצה מתעניין בפרסום המוצר שלכם בפייסבוק מספר פעמים, הסיכוי שהוא ירכוש את המוצר הולכת וגדלה.
דברים שאנחנו לא מציעים לפרסם בפייסבוק הם עסקים שעובדים לפי קריאות לדוגמא מנעולן. במידה ואתם מנעולנים העובדים לפי קריאה מידיית, פייסבוק אינו המקום בשבילכם. בכללי, כל נותני השירותים המיידיים שמנסים להשקיע בפייסבוק מתבקשים להפסיק מייד כי פשוט חבל על הכסף שלכם. אתם אף פעם לא תקבלו החזר הוגן על ההשקעה.
לפרסם את העסק באינסטגרם ?
אינסטגרם היא בבעלות חברת Meta (השם החדש של פייסבוק) ולכן מקושרת לפייסבוק כמעט בכל מובן. כאשר בונים קמפיין בפייסבוק ניתן לפרסם את המודעות גם באינסטגרם, ובכך לזכות בעוד חשיפה, אך לא תמיד כדאי הדבר.
פרסום באינסטגרם הוא מאוד מוחשי. שלא כמו בפייסבוק, ששם נמצאים אנשים קצת יותר בוגרים ורציניים, באינסטגרם נמצאים לרוב הדורות הצעירים יותר. כמות התפוצה באינסטגרם היא הרבה יותר גבוהה מהפיייסבוק ומתאימה לאופי מסויים של עסקים. במידה והאינסטגרם מתאים לעסק שלך אז זכיתם כי סביר להניח שתזכו בהרבה עבודה דרכו.
פרסום באינסטגרם מומלץ מאוד לעסקים ויזואלים ומוחשיים. כמו מאמני כושר, מסעדות, ו\או כל סוג אחר של אוכל. אפילו מספיק שיהיה לכם מוצר שמגרה את העין וזה כבר נהדר לאינסטגרם. אינסטגרם בעיקרו מתבסס על תמונות יפות ולא על תוכן עשיר. לכן, עסקים כמו חברת תרגום או רואה חשבון לא ירוויחו יותר מידי מאינסטגרם כי התמונות שאותן הם יפרסמו פשוט לא יהיו "סקסיות " ובגלל זה לא יסקרנו מספיק קהל מהאינסטגרם שיהיה מוכן להשתמש בשירותים שלהם.
כמו בפייסבוק, אינסטגרם גם משתמשת במערכת קידומים מאוד מדוייקת, ובכך מאפשרת לכם כבעלי העסקים להגיע במדוייק לקהל שאותו אתם מחפשים. לדוגמא, מסעדה בירושליים תרצה בדרך כלל לקדם בעיקר לאזור שלה ובכך לדייק יותר את האפקטיביות של הקהל שאליהם ימקדו את הפרסומת . בנוסף, גם חנויות אינטרנטיות שמוכרות דברים מוחשיים, שנראות טוב, ומגרות את העין – יצליחו להרוויח מפרסום באינסטגרם.
לסיכום אינסטגרם היא פלטפורמה נהדרת לקידום ופרסום העסק שלכם במידה ואתם מתאימים לשם. יתרון גדול שיש לה הוא זה שבתקציב לא גבוה בכלל אפשר להגיע לתוצאות מדהימות ולזכות ברווחים מאוד יפים בתוךזמן יחסית קצר.
קידום עסק בגוגל ?
גוגל הוא המנוע חיפוש החזק ביותר בעולם נכון להיום. וכמו כן, גם מערכת הפרסומות שלו ה- גוגל אדס.
בגוגל קיים מגוון רחב של אפשרויות פרסום לעסק אבל הטובה ביותר לפי דעתתנו היא קטגוריית מנוע החיפוש של גוגל אשר נותנת לעסק שלכם לקפוץ במודעות הראשונות (לרוב) על ידי קמפיין שמתבסס על המילות חיפוש של לקוחותיכם. בניית קמפיין בגוגל צריך להיות מדוייק להפליא על מנת שהפרסומת לאתר שלכם באמת תופיע בתוצאות הראשונות.זאת כי, אם תקפצו בדף השני זה כבר לא יהיה רלוונטי בכלל.
החיסרון העיקרי של פרסום גוגל הוא שאתם תהיו חייבים אתר אינטרנט על מנת לפרסם את העסק שלכם שם. לא חובה שיהיה אתר גדול, גם דף נחיתה או מיני סייט, יספיקו. פרסום בגוגל עובד על תוצאות מיידיות ולא חשיפה ממושכת כמו אינסטגרם ופייסבוק. הרעיון הוא לצוד את הלקוחות שבדיוק מחפשים את העסק או השירות שלכם.
לדוגמא, "מנעולן בחיפה" – מי שירשום את צמד מילים אלה בגוגל הוא כנראה צריך מנעולן בחיפה במיידית. בכך, הלקוח קצה שמגיע מגוגל לרוב יהיה הרבה יותר איכותי מלקוח שהגיע מאפיק פרסום אחר. בנוסף, פרסום בגוגל לרוב הוא פרסום יקר יותר משאר האפיקים זאת בגלל העלויות הגבוהות בתחומים מסויימים, אך כמובן תמיד ישנם יוצאים מן הכלל .
פרסום בגוגל מומלץ מאוד לנתוני השירותים המיידיים. כמו מוסכים, מנעולנים, וכו. בכללי, גוגל עוזר לעסק להתרומם מ 0 ל 100 בגלל המיידיות שבפרסום.