השיווק ברשתות החברתיות הפך לתפקיד מרכזי ובעל משמעות כבירה הן בשוק המקומי והן בהגעת שיווקאים ללקוחות מרחבי העולם. מהם שיקולי הדעת, העקרונות והמטרות שמניעים את שיווק הרשתות החברתיות?
בעידן המידע והטכנולוגיה, תפריט האפשרויות שמאפשרת מערכת הרשתות החברתיות לשיווקאים הופך לאינסופי. פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין ועוד מציעות שלל כלים שיווקיים מגוונים, מממשקי טקסט רגילים ועד לתמונות, סרטונים, סטוריז ולייבים.
אבל לא מדובר בלהתעכב בפיסות פרסום בלבד. השימוש ברשתות החברתיות מאפשר לשיווקאים גם לבנות קשרים וקהל מעורב, לדבר מהלב ללב עם הלקוחות ולקבל מהם משוב ישיר, לגבור על מחסומים גיאוגרפיים וזמניים, ובעצם להפוך את עולם הרשתות החברתיות לכלי שיווקי חזק ומרכזי.
אולם, למרות ההזדמנויות המגוונות והרחבים שמעניקה, הרשתות החברתיות מחייבות גם העמקה במחקר ותכנון, ביצירת אסטרטגיות תוכן יעילות, ובלמידה קנאית של הקהל, צרכניו ומנגנוני פעולתו.
בעצם, תוך כדי שמירה על עקביות המותג, משא ומתן רגיל עם הלקוחות וקידום שיווקי נוסף – שיווק ברשתות חברתיות יכול ומאפשר להגיע ללקוחות חדשים, לרכוש מעמד כאותוריטה מקצועית ולשדרג את האמון הלקוחתי.
תחילה ומעלה – שיווק רשתות חברתיות הוא על פי מידה חלק משיווק התוכן. זה אומר שמתחילת תהליך המחשבה ועד לביצוע – נדרש להתאים את המסרים לאודיטוריום, לשפה ולתרבות של הרשת החברתית הרלוונטית, ולהעמיד במרכז מטרות וצורך הלקוח.
כמה מלים לסיכום – שיווק ברשתות חברתיות זה לאו דווקא קל, אך כן אפשרי. עם מחקר טוב, תכנון מדויק, הבנה נכונה של הקהל במגזר הרלוונטי וכלים יעילים בראש ובראשונה – תוכן מרתק ומשכנע, שיווק ברשת החברתית יכול לעשות מאמץ השיווק שלך – מרתק, מרשים, רואה שיפורים ומהפך.