השיווק ברשתות חברתיות הפך לכלי מרכזי באסטרטגיות השיווק של עסקים בעשור האחרון. בעזרתן, עסקים יכולים ליצור רעש ולהשפיע על מנת הגעה של מגוון לקוחות פוטנציאליים. בנוסף, פלטפורמות אלו מספקות כלי לבניית קהל יעד, ליצירת יחסים ואינטראקציה עם הקהל, ולשיתוף מידע וחוויות.
השיווק ברשתות חברתיות מורכב ממגוון אסטרטגיות וכלים, גם על פי תרחישים שונים. לעיתים נעשה שימוש בפרסומות בתשלום שעשויות למשוך לקוחות חדשים, או בפרסומת הגדלה ליחס הלקוחות הקיימים. בניית קהל יעד, העלאת מודעות, גיוס לקוחות, יצירת תחרות ופעילויות מבוססות מגע הם כמה מהאסטרטגיות שניתן לבצע בעזרת רשתות חברתיות.
עסקים ומותגים יכולים לקדם את עצמם בעזרת מכירה בסולם מכירה שבו משתמשים משתמשים בהאמצעים והכלים הרלוונטיים של כל רשת חברתית. לדוגמה, בפורום כלשהו ניתן להשפיע מעריך על משתמשים המחפשים חוויות הימורות ספורט ולהאומין אודות המוצר שנמכרי.