בעידן הדיגיטלי, השיווק ברשתות החברתיות הפך לאינסטרומנט חיוני בערכת הכלים של שיווקאים ותאגידים. גוגל, פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר – אלה רק חלק מהערוצים המרכזיים בהם משווים את חוויית הקניה של הלקוח, משפרים את מודעות המותג, מבצעים ניתוחים אנליטיים משוכללים, מוניטין ומצליחים לגייס לקוחות חדשים.
ראשית, על השיווקאי להבין שעידן השיווק האישי הגיע. לקוחות רוצים לדעת שהם נחשבים, שמכירים אותם, שלתאגידים אכפת ממה ששייך להם. שיווקאים מתמחים בניתוח בינות המרחב החברתי, מבינים את הלקוח, את הצרכים שלו, את הקאנטנט שהכי מגיע אליו, ורק אז מניחים את הפרסום במקום הנכון.
שנית, ברשתות החברתיות הקפיצים בין אנשים מצמצמים, כך שהמידע מתפשט בצורה לא ממולגת ומונוכרומטית.יישמה לגישה זו מרחיבה את מנגנוני ההשפעה ומאפשרת שיח ישיר ופתוח ללקוחות.
לבסוף, עלייך להבין שהעסק שלך חייב להיות נראה. במילים אחרות, מודעות הפרסום שלך חייבות להיות בעלות מראה מקצועי, אתרגי, וקל לעבירה ברשת, על מנת שהן יעבדו באופן מיטבי עבורך.
בעידן הרשתות החברתיות, השיווק לא נערם ולא מסתיים. המטרה היא להגיע אל נרחב הקהל, ליצור מעורבות עם האדם המשועבד לתאיו הנייד, להיות מעורבים, נוכחים, קשובים. זווית התחקיר משתנה מכיוון הקידום היישר והאגרסיבי לכיוון הקהל – מה הוא רוצה, מתי, ייחודי או כללי, מותאם אישית או אשלי.
מגבלות האפשרויות של גיוס לקוחות חדשים באינטרנט מתערפות, ואם בעבר שיעור ההתערבות של הלקוחות היה מוגבל ל"ליק" או "שיתוף", כיום הם יכולים להיות חלק מהתהליך ולהשפיע עליו. מהטקסטים, המחירים, התמונות, ועד השיתופים – השוק כולו נמצא תחת השפעת הלקוחות.