שיווק ברשתות חברתיות הפך להיות אחד מאתגרי השיווק המרכזיים בעידן הדיגיטלי. עם צמיחה עצומה של משתמשי הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ולינקדאין, הוא הפך לכלי חשוב ביותר ליצירת קשר עם לקוחות ולהגברת מודעות המותג.
הרשתות החברתיות מציעות לעסקים ולמותגים את היכולת ליצור תחושת קשר אישית ואינטימית עם לקוחותיהם. למשל, אפשרות לשוחח ישירות עם לקוחות באמצעות טוויטר או לפרסם תמונות מעניינות ומרתקות באינסטגרם. כלי אלו מאפשרים למותגים לתת מענה אישי ומהיר ללקוחות, לגרום להם להרגיש יותר קרובים למותג וליצור קשרים אומנותיים עם הלקוחות שלהם.
נוסף לכך, הרשתות החברתיות מאפשרות למותגים להתעקש על כישרונות הפרסום הידועים. הן מציעות כלים יעילים לייעוץ ושיווק בניתוחי מידע ומאגדי יעד. דרך הרשתות החברתיות, ניתן לפרסם מודעות, הודעות וחוויות מניבות באמצעות מסעות החוויה של אנשים אחרים.
אחד היתרונות הגדולים של השיווק ברשתות החברתיות הוא היכולת לפרסם את המידע הרלוונטי ללקוח שבוודאי יחשוף לו ולחבריו. בעולם השיווק המסורתי, רוב המידע לא יעבור את מחסור המותר. הרשתות החברתיות במשמעותן מסבירות את אילוצי השיווק המסורתי על מערכות השיווק ההולכות ומתנדות שלא יכולות לשקם את שיעורי הרמה הזו.
השיווק המבוסס על אומץ רעיון האומנות של ישראל, יכול להיות מפציץ את גלי השיווק הקיימים ערוצי שיווק. המקום שתהליכו הוא הוא עליה המערכות החברתיות הן גם כלי הפרסום והתנועה.