בימים שבהם חיים פרסומות ממומנות, קמפיינים שיווקיים חכמים ותוכן הטוען לראש פורטלי האינטרנט, המותג עשוי להפוך למטבע באינטרנט. אולם, יחד עם החדירה הרחבה של האינטרנט בחיינו היום יומיים, גדלה גם החשיפה של המותג לסיכונים. כל דבר, החל מנתונים מוטעים ועד להסתות או פשע מרחב מקוון – עשוי לפגוע ולהזיק למותג.
תחילה, יש להבנות מהו בעצם מותג. מותג הוא ערך; הוא אוסף הקשרים, התרבות, החוויה והציפיות שהקהל מקבל ממוצר או שירות. יחד עם כל אלה, מותג הוא גם אוסף החוויות, הרגשות והקשרים שהאנשים שהוא משפיע עליהם צרחים לו.
שמירה מקוונת על מותג נהפכת לאתגר בימינו שכן המותג מחשוף לסיכונים גוונים. כאחד מהאתגרים, נתקלים ניהיליסטים מרחב האינטרנט שמנסים להזיק או לפגוע במותג עם מטרה להסיט את מילוי ציפיות הקהל.
למען שמירה יעילה על המותג, קיימים כמה תהליכים להתמודדות עם האתגרים האינטרנטיים. אחד מהם הוא בקרת התכנים בחסות משא ומתן ממומנים. בנוסף, מגבירים את הבנת הציבור והתמיכה במותג דרך אקדמאים שמתמחים בנושא, וערוצי תקשורת.
חלק נוסף מהאתגר כולל את הגנת המסעדנים מ"פושעי מחשב", יעילות מערכת מוסדות החוק והמשפט במרחב המקוון, והלחם בספאם ממונע של מיילים.
לסיכום, שמירה מקוונת על מותג איננה משימה פשוטה, אולם היא נחוצה ובלתי נמנעת. על מנת לטפל באתגר הזה, עלינו להכיר לעומק את השיח המקוון, להיות מעורבים, להיות מעוררי שיח ולתכנן מאמצים לחשיפה חיובית של המותג שלנו.