תכנון UX/UI הוא תהליך בו נתבצעת תכנון הממשק המשתמש וחווית המשתמש של אתר אינטרנט או אפליקציה. התכנון כולל את תכנון המבנה והסדר של העמודים השונים, את עיצוב האלמנטים הגרפיים, את סדרת הפעולות שמשתמש יכול לבצע במערכת ועוד.
התכנון ישולב תכנוני UX (User Experience) ו-UI (User Interface). UX מתמקד בשיפור חווית המשתמש והשימוש במערכת, בעוד ש-UI מתמקד בעיצוב הממשק עצמו.
במהלך התהליך, מותאמות מגוונות נעשות על מנת להבטיח שהפרויקט ישגיח על הצרכים והרצונות של המשתמשים. התהליך כולל איסוף מידע על הקהל היעד, ניתוח ותיכנון של המבנה והסדר, יישום של פריסות ואלמנטים גרפיים, ובדיקה ושיפורים רבים. התהליך גם מתמודד עם שילוב הפונקציות במערכת והאופן בו משתמש יבצע פעולות ויתנהל בתוך הממשק.
התכנון תכופה ילווה באמצעות שלבים שונים, כוללים את:
1. איסוף מידע – אם הקיים הנוכחי או פרויקט חדש, צוות התכנון יתחיל באיסוף מידע על הקהל היעד, התכנים הקיימים, והמטרות התכנון של האתר או האפליקציה. תכניות חשיבה מוקדמות משמשות להבנת הצרכים השונים והרצונות של המשתמשים השונים.
2. תכנון התנפחות – בשלב זה, תיכנן צוות התכנון את המבנה התוכן של האתר או האפליקציה. הם יבחינו במרכיבים שונים, כגון תפריטים, כותרות, טקסטים, שדות למילוי קבצים, וכו '. אנשים שוקלים את התנפחות כל שדה אחת כדי להבין איך המשתמשים יעשו שימוש במערכת ולבנות ממשק מתואם באופן הטוב ביותר.
3. עיצוב מוקדם – אחד החלקים החשובים ביותר בתהליך התכנון הוא עיצוב הממשק המשתמש המוקדם (UI). המעצב יצר רעיונות וסקיצות מראש של האתר או האפליקציה, הן מבחינת עיצוב האלמנטים הגרפיים והן מבחינת התיאום והסדר של המרכיבים. עיצוב מוקדם יסייע לצוות להבין איך הממשק יראה ויפעל כדי שהם יוכלו לקבוע את הבעיות ולבצע שיפורים.
4. בניית סקיצות – לאחר שהעיצוב הוגדר והמבנה כולל אושרו, התכנון מתקדם לשלב בניית סקיצות מפורטות. סקיצות זהו דגם תלת ממדי של הממשק המשתמש לפני בניתו. בסקיצה, יכול להיות שינויים רבים, כולל את הפרטים הקטנים והסותרים את המזדמנות סקיצה עלולה להיות מועילה כדי לבחון את הממשק באופן כולל.
5. בניית פרוטוטיפ – פרוטוטיפ הוא דגם בודד שיכול ללכוד את ההתנסות המרכזית של ממשק המשתמש. שימוש בו תיקון יכול להיות בלתי אפשרי בו זמנית. סוגי פרוטוטיפ שונים יכולים לכלול מתן עבורכם מערכת שלמה, לברור את חוויית משתמש שונה פעמים, פעולות שונות וכו '. פרוטוטיפ הוא אמצעי המובילה ששמו בחדירה של הממשק בשני האמינם, אז היא אמינה בצורה הכי טובה ומספקת עשרות מתוך מעשרות של אנשים ו–UX.
6. בניית האתר – כשהסקיצות והפרוטוטיפים הושלמו ואושרו, הגיע הזמן ללכת העיקר ולבנות את האתר. בשלב זה, מפתחים יבנו את הקוד הדרוש עבור הממשק המשתמש ויימצאו את הפרוזפור או את המערכת האחרת הנדרשת כדי לשקף את הממשק באמצעות שפת רקע. צוותי העיצוב עשויים גם לתמוך במסגרת עבורם כותרת, הגדרת כללים וסדרת עקרונות שעוזרים ביישום הממשק במסגרת המערכת בצורה הכי טובה ועיצובה ותנאי למערכת.
7. בדיקת מוצר – כשהאתר או האזורים המרכזיים באפליקציה יועברו לערוץ הייצור בו יתקדם המוצר שקרה. תכנוני UX/UI יחברו באמצעות בדיקות מוצר הן כשלובה מכנה המשותף בתוך גיאוגרפיית המוצר והן אבחנות מיוחדות. בדרך כלל, ירושה תלויה בשתי הדרישות ותוכנית הלוחות השונים. בדיקת המוצר יועזרו בתוכנות לתוכנה לכל השתיים ובבדיקות ידניות של עבודות שוליות לתוכן המוצר.
8. שיפורים נמשכים – מעצמה לאחר בדיקת המוצר, ניתן ליצור פרם, לטפס למעלה יד שוקלת מבחר איפה ואיך הממשק יכול להיות משולב ושונה. אזי ניתן למצוא את השיפורים בודדים ונפרדים שוות ו–UI.
מסקנה הוא שבמסגרת התהליך יופנו מסגרת מותאמת אישית בדיוק כדי שהיא תתאים לכל מקרה מוצלח יותר שבאתר או באפליקציה מסוימת. בסך הכל, חוויית המשתמש שלכם באמת נמצאת על כתף סוחפת על ידי צוות תכנון מקצועי, הביא הרבה בניסיון של תשנ"ד של UX/UI והבנת השוק.